De stad beetje bij beetje ontdekken

28 oktober 2017 - Vancouver, Canada

De vorige blog eindigde ik met de vraag wat ik die dag eens zou doen en dat ik misschien zou gaan fietsen in Stanley Park. En dat heb ik gedaan! In de ochtend eerst even met thuis Skypen, wat wel een fijn begin is van de dag. Ik voelde me toen gelukkig ook al minder gespannen dan de dagen ervoor. Ik deed het lekker rustig aan en toen helaas het internet wat kuren kreeg, en ik me dus realiseerde dat het dan behoorlijk saai is, ben ik op pad gegaan. Ik had online en in m’n lonely planet al een fietsverhuur bedrijf gevonden en ging met de skytrain richting het centrum. Vanaf daar kon ik met de bus of lopen maar het leek me wel goed om de bus hier uit te proberen. Dat is natuurlijk eigenlijk net als thuis dus heel opwindend is het niet maar wel weer even spannend om te doen. Wat wel anders is, is dat je hier met je “ov kaart” alleen hoeft in te checken, met het gevolg dat ik twee keer incheck want als Nederlander is het er ondertussen wil ingestampt dat je niet moet vergeten uit te checken! Wat verder nog anders is en ik eigenlijk heel komisch vind en waar we in Nederland wat van kunnen opsteken is dat alle bussen hier in de stad een fietsendrager voorop hebben, aangezien de stad probeert heel fiets vriendelijk te zijn. Hoewel ik het als wel getrainde fietser nog wel eng zou vinden hier op de grote drukke wegen te fietsen en daarnaast is het hier ook nog best glooiend. Dus eerst maar het park proberen.
Fietsen in Stanley parkUitzicht vanaf stanley park op Downtown
Dat was een erg geslaagde activiteit. Ik had gelukkig heerlijk weer, stralend blauwe lucht met een zonnetje. Het was nog wel fris maar prima fiets weer. Ik ben helemaal rond Stanley Park gefietst, rond de zogenaamde seawall en op een bankje lekker m’n boterhammetjes gegeten. Ontzettend mooi park en heerlijk om er te fietsen maar na ruim een uur was ik er ook wel weer klaar mee omdat ik de ronde had gefietst die ik wilde. Ik twijfelde nog of ik niet nog verder moest kijken maar ik vond het wel goed geweest en leverde mijn fiets weer in bij het verhuur bedrijf. Ik merk dat ik in mijn eentje het sneller gezien heb met een activiteit. Liep dit keer terug naar de stad en ging weer bij de Starbucks zitten.
Herfst
Ik merkte dat ik ondertussen al zoveel meer ontspannen was om daar te zitten, en dit soort dingen alleen te doen. En dankzij de gratis WiFi kon ik ook lekker gezellig met Kasper bellen terwijl ik lekker een theetje dronk. Ik ben daarna nog wat winkeltjes ingegaan op zoek naar schoenen. Nog niet geslaagd maar de zoektocht gaat voorlopig nog wel verder. Ik ging met een goed gevoel naar huis en haalde onderweg nog een pizza zodat ik die lekker thuis kon opeten. Ik had verder weinig behoefte aan contact dus bleef lekker de hele avond op mijn kamer.

Helaas kreeg ik toen wel een berichtje van mijn huurbaas dat ik toch niet zondag kon verhuizen omdat de vorige bewoonster toch besloot om tot en met dinsdag te blijven. Hoewel dit ook het originele plan was geweest baalde ik er wel behoorlijk van en gaf toch weer stress. Ik moet daardoor verhuizen tijdens mijn eerste week stage en is het allemaal even wat lastiger. Daardoor werd ik de volgende ochtend ook niet heel erg lekker wakker en zat ik weer een beetje in een dipje. Eigenlijk had ik nergens zin in maar heb toch besloten mijn bed uit te gaan en richting het centrum te gaan om weer mee te doen met een free walking tour.

Uitzicht op de bergen en North vancouver

Dat was dit keer een nog leukere tour, met een best grote groep waar meer mensen die alleen reisde aan mee deden. Daardoor kletste ik af en toe een beetje met een ander meisje maar merkte dat ik het eigenlijk ook wel prima vond zonder contact. De tour ging door Downtown en we liepen richting waterfront. Ik begin de stad nu echt wel wat beter te leren kennen en ik vind het een hele toffe stad. Wat vooral zo bijzonder is is dat je door een drukke moderne stad met veel hoogbouw loopt en als je dan af en toe een straat oversteekt zie je ineens tussen de gebouwen door de bergen. Verder is het natuurlijk een relatief jonge stad aangezien heel canada nog niet zo oud is dus heel veel oude gebouwen zie je niet. Wel hebben we heel wat gebouwen bezocht en wat dingen van de olympische spelen gezien (zie foto voor de fakkel van het olympisch vuur), want daardoor is de stad wel heel erg gegroeid. En oja ik heb een telefoonhokje (zie foto) gezien waar superman zich eens in heeft verkleed voor een van de films (vraag me echt niet welke!). Er word namelijk ontzettend veel gefilmd in deze stad. Ik was dinsdag ook toevallig langs een set gelopen midden op straat. Helaas niet gezien waar het van was en ook geen bekende mensen gezien (of beter gezegd: niet herkend). Ik zag wel online dat Riverdale hier wordt opgenomen :O dus zou wel leuk zijn als ik dat een keer tegen kom.

TelefoonhokjeDe plek van de vlam van de olympische spelen 2010

Na mijn tour ben ik weer verder de stad door gestruind en ben ik bij een hip brood zaakje gaan zitten voor een heerlijke tosti. Er zit dus schot in de zaak met hoeveel ik alleen durf te doen. Ook dit keer ging mijn schoenen zoektocht verder maar gaf ik het snel weer op en belande ik weer bij mijn favo koffietentje, voor een kopje thee. Want ondertussen haal ik elke dag wel ruim mijn 10.000 stappen dus heb ik ook af en toe wel even een rust pauze nodig. Ik ging weer met de Skytrain naar huis, warmde mijn pasta van afgelopen week op en dook op tijd mijn bed in. Helaas had het internet weer kuren dus gelukkig had ik de luisterboeken app Storytel gedownload en ben ik lekker verder gegaan met het luisteren naar de Hunger Games.

Tosti

In eerste instantie wist ik niet zo goed wat ik dit weekend zou gaan doen want ik had natuurlijk gepland dat ik zondag naar mijn huisje zou gaan. Ik had gelukkig wel het een en ander bedacht maar ik had nog niet zo veel zin om veel te ondernemen vandaag. Dus mijn ochtend begon skypend met Kasper en daarna ben ik gezellig verder gegaan met Marjolijn, Annemieke en Loes. Dat hebben we ook meer dan 2 uur vol gehouden, het was net alsof ik ook gezellig bij Annemieke thuis was (miste alleen de popcorn :P) dus dat was een hele gezellige invulling van de dag. Daarna ben ik wel even lekker naar buiten gegaan en heel verrassend: naar de Starbucks gegaan. Begint dit zinnetje al te vervelen? Haha, ik begin me in ieder geval al meer een local te voelen nu ik constant naar die koffietentjes ga. Ik zet net als heel veel anderen, ik denk voornamelijk studenten, lekker met mijn laptopje en ben aan het bloggen.

Het is hier trouwens heerlijk weer dus morgen ga ik misschien wel weer wandelen in een park of naar een soort van food market. Ik begin me in ieder geval steeds meer op mijn gemak te voelen. Ik zag ook dat naast deze starbucks een vietnamees zit dus als ik hier lang genoeg blijf zitten en me goed genoeg voel ga ik daar misschien wel eten. Dus voor de volgende blog een clifhanger of ik alleen uit eten ben gegaan bij dit keer wel een echt restaurant en tegen die tijd zal ik ook meer vertellen over mijn stage.

Liefs,

Karen

1. Dorien:
    29 oktober 2017
    Wat een fijn verhaal. Je moet echt die Vietnamees uitproberen, dan weten we of wij daar ook heen moeten😋
    Mooie foto's. En het weer ziet er prachtig uit. Volgens mij leer je stad al heel goed kennen, binnenkort kun je zelf walking tours houden. 😘
  2. Conijn:
    29 oktober 2017
    Fijn dat je begint te wennen!! Leuke blog ook weer en leuk zo met foto's! En ik gok zo dat je dat restaurant wel gaat proberen, haha!
  3. Bert:
    Beter verhaal Karen,
    Starbucks verdient goed aan je.
    Ff een vraagje als geworteld achterhoeker, (kan t natuurlijk opzoeken, maar vraag t je liever) wat is de skytrain, een hoger gelegen trein of metro ?
    O ja, leuk die foto's erbij.
  4. Mieke:
    29 oktober 2017
    Heel leuk die foto's die je erbij doet. Krijgen we ook te zien wat jij allemaal ziet. Inderdaad lekker weer zo te zien. Was weer leuk om dit te lezen. Zie uit naar de volgende. Ben benieuwd wat je voor je stage moet gaan doen. Groetjes van de Hogeweg. 😙
  5. Simone Schutte:
    29 oktober 2017
    Lekker lezen weer: alsof we een beetje meereizen met je. Jammer dat je kamer zondag niet doorging; had je je natuurlijk op ingesteld. Wat een prachtige luchten op je foto's : hier mis je alleen enorme herfststormen! We zijn in Helmond geweest: wat een leuke stad! Een hele lekkere italiaan ontdekt. Heel veel sterkte met je 'verhuizing' dinsdag en met de start van je stage!
  6. Mieke:
    1 november 2017
    Karen, het stukje hieronder is van oma.

Hallo Karen met Oma. Ik ben blij dat je goed aangekomen bent. Alleen reizen zal wel niet meevallen. Met z'n tweeën heb je meer steun. Maar ik vind dat je heel flink en dapper bent zoals ik in de brief heb gelezen. Hele dikke knuffel en kus van Oma Marietje.