2 weken vakantie met Kasper

11 februari 2018 - Vancouver, Canada

En toen was Kasper alweer weg. Het voelt nu weer even heel raar om alleen te zijn maar gelukkig voelde het ook alsof Kasper er al heel lang was. We hebben hele fijne twee weken vakantie samen gehad!

Kasper zit nu in het vliegtuig en komt zondag middag Nederlandse tijd aan. Dan lig ik hier te slapen. Dan moeten we weer wennen dat we niet altijd samen kunnen kletsen vanwege het tijdsverschil. En om Kasper alvast bij te staan met alle verhalen die die moet vertellen geef ik jullie alvast een idee van wat we de afgelopen tijd hebben gedaan. Dus let op dit wordt een mega lang verhaal en wees gewaarschuwd voor veel foto’s vooral van eten! Want onze ideale vakantie is lekker eten, relaxen en de omgeving ontdekken dus dat hebben we ook zo goed mogelijk gedaan.

Vrijdag kwam Kasper aan na een wat lastige vlucht maar gelukkig dus wel eerder dan verwacht. Het was zo raar om Kasper ineens mijn wereldje hier te laten zien. We begonnen gelijk goed toen we op commercial drive (de wijk waar ik woon) aankwamen, want we gingen nog even poutine eten. Het is typisch Canadees en zijn frietjes met jus en een soort van kaas. Ik had het nog nooit gehad en Kasper wilde het graag een keer proeven dus dat deden we gelijk. Ik ben er niet echt fan van, het ziet er ook echt niet lekker uit, maar Kasper vond het wel wat.

Poutine proeven
Daarna zijn we lekker gaan slapen en zaterdag zijn we samen lekker de stad gaan ontdekken. We zijn naar het centrum (Downtown) gegaan en hebben daar een hele tijd rondgelopen. Ik heb zoveel mogelijk laten zien wat interessant was. Het is wel dat Vancouver een mooie stad is maar het is wel anders dan Europese steden omdat er nog weinig geschiedenis is. Heel Canada is ook pas 150 jaar oud en daarom zijn er weinig oude gebouwen etc te bezoeken. Wel genoeg ander leuks om te bekijken en het was leuk om mijn plekjes zoals de bieb waar ik vaak werk te laten zien.

We zijn die middag ook naar de Capilano Suspension bridge geweest. Een bekende toeristische attractie en alleen dat weekend zou de kerstverlichting er nog zijn dus wilde we dan graag gaan. Ik vond het een best prijzige activiteit maar wilde het toch eens uitproberen. En het was zeker leuk, vooral met de lichtjes maar voor degene die ooit naar Vancouver gaan zou ik zeggen om dit voor deze prijs lekker over te slaan! Maar hierbij de foto's zodat je wel een beetje een idee krijgt:

Capilano suspension bridgeCapilano tree top walkLichtjes bij Capilano

S avonds gingen we lekker eten bij een bekende tent, the flying pig waar we lekker hebben gegeten. Canadezen of de inwoners van Vancouver in ieder geval houden trouwens van in de rij staan. Dat doen ze ook altijd heel netjes voor de bus maar het is hier ook heel gewoon om in de rij te moeten staan voor een tafeltje in een restaurant. Nou zou ik in Nederland al snel zoiets hebben van, oké doei ga ik wel ergens anders eten maar hier gaan we er gewoon lekker in mee. Dus dat deden we die avond en hebben we nog heel wat keren gedaan. Het is hier alleen maar een teken dat het een goed restaurant is.

Aangezien Kasper wel een beetje een jetlag had lagen we vroeg te slapen. En ik ging er lekker in mee dus ik lag ook rond 9 uur al lekker te pitten. Zondag waren we dus op tijd wakker en zijn we gaan brunchen. Dat is iets wat hier heel serieus word genomen en wij vonden dit ook wel lekker. We hebben gegeten bij Yolks die bekend staat om z’n gepocheerde eieren die erg in de smaak vielen.

Brunch bij Yolks

Daarna zijn we rustig naar de stad gegaan om daar nog een beetje rond te lopen. Ik had Kasper de dag ervoor al verteld over dat we een nachtje in een hotel gingen slapen dus dat vond hij erg leuk. We konden gelukkig vroeg inchecken zodat we smiddags lekker konden zwemmen in het hotel en konden bubbelen in de jacuzzie. 'S avonds hebben we lekker sushi gehaald om op onze hotel kamer te eten. Weer een heerlijk dagje. Het voelde ook al heel snel alsof we al weer heel lang samen waren maar we hadden nog een hele lange tijd voor ons dus dat was top.

Ik had in eerste instantie het plan om maandag lekker rond te gaan fietsen maar het weer zat niet echt mee. We hebben sowieso vrij veel regen gehad afgelopen weken. Maar ook dan vermaken we ons zeker. We zijn naar granville Island gelopen onder onze paraplu’s. Daar zitten allemaal leuke winkeltjes en een grote overdekte markt maar bleek helaas veel dicht te zitten omdat ze in de winter een paar maandagen gesloten waren, wisten wij veel. We hebben ons wel even vermaakt en zijn daarna lekker bij een koffie tentje gaan zitten om lekker te lezen, en gewoon een beetje te chillen. Dat werd ook een vast ding om te doen omdat op elke hoek hier wel een koffie tentje zit en dat heel chill was om te doen. Deze vakantie wilden we namelijk ook wel lekker ontspannen samen en er waren genoeg cafeetjes en plekjes om uit te proberen.

We zijn daarna nog naar een grote supermarkt geweest om daar even lekker rond te lopen en zijn daarna doorgegaan naar Craft Beer Market om daar wat te eten en waar kasper wat biertjes uit kon proberen.

Nacho's bij Craft Beer MarketIk kreeg alvast een valentijnscadeau van Kasper ;) (I wish)

Dinsdag deden we lekker rustig aan. In de ochtend bleven we lekker thuis, gingen we daarna heerlijk lunchen bij een hele goede broodjes zaak (wat dus beteknd dat je even in de rij staat :P) en gingen we weer koffie drinken en daarna nog ergens een donut eten. Deze dag hebben we heerlijk chill gedaan en lekker veel gegeten. We moesten het namelijk nu ook 's avonds vol houden want we gingen naar een ijshockey wedstrijd. En het was echt mega leuk! De wedstrijd was super spannend en in de verlenging hebben de Canucks met 4-3 gewonnen van colorado avalanche!

Chillen met koffie en theeDonuts bij CartemsDe Vancoucer Canucks aanmoedigenDaar hoort een mega hotdog en cola bij!Go Canucks Go!

Woensdag zijn we lekker een dagje gaan shoppen bij een groot winkel centrum iets verder buiten het centrum. We hebben eigenlijk niet veel gekocht maar het was wel leuk om doorheen te slenteren. En donderdag vertrokken we naar Victoria op Vancouver Island. We gingen eerst weer even lekker ergens ontbijten. Dat is vaak ook zo veel dan hoeven we ook bijna niet meer te lunchen :P En zijn we via de skytrain en een bus bij de ferry aanbeland. We hadden helaas weer niet mega mooi weer dus konden niet heel ver kijken maar we hadden een heel goed plekje bemachtigd en dat tochtje van anderhalf uur was prachtig. Ik had stiekem nog hoop op een verdwaalde walvis maar we hebben helaas niets gezien, want daar is het nu ook niet het seizoen voor. Na uiteindelijk een flinke lange reis kwamen we aan bij onze Airbnb waar ze mega lieve poesjes hadden waar we ook lekker mee konden knuffelen.

Op de ferry naar VictoriaKnuffelen met de poes

Vrijdag en zaterdag hebben we vooral lekker door de stad gewandeld en de omgeving een beetje ontdekt. Het is niet een hele grote stad maar had wel een leuke sfeer. We hebben ook hier weer voornamelijk heerlijk gechillt in koffiezaakjes, beetje winkeltjes in en uit en ook weer heel lekker gegeten. Omdat het hier beetje britsch is hebben we heerlijke fish and chips in een leuke pub gegeten. We maakten nog een leuke wandeling langs het water waarbij we in de verte Amerika zagen liggen.

Langs het water wandelen met uitzicht op AmerikaBC parliament buildingLekker wandelen samenHuisjes in VictoriaFish and chips

En op zondag gingen we weer terug naar Vancouver. Toen hadden we ineens prachtig weer met strak blauwe lucht dus de terugweg op de ferry was al helemaal mooi (maar helaas weer geen verdwaalde walvis). Maandag verplaatste we ons van mijn kamer naar een Airbnb vlak bij mijn huis. Mijn kamer is namelijk niet echt ruim (officieel mag er ook niemand blijven slapen) en was het ook wel fijn om even geen rekening te hoeven houden met huisgenootjes. Maandag overdag hebben we nog een heerlijke wandeling door stanley park gemaakt aangezien het nu ietsjes beter weer was en niet heel hard regende. 's avonds ploften we lekker met een pizza op de bank en gingen we lekker Harry Potter kijken. We hebben in de 5 dagen dat we daar zitten 6 films gekeken. De laatste twee konden we nog niet kijken, omdat ik dat boek nu nog aan het luisteren ben (ok en we hadden er ook niet echt meer tijd voor). Ik had nooit de boeken gelezen (ja schaam schaam, ik weet het) en ok ben ze niet aan het lezen maar luisteren nu maar ik vind het helemaal leuk, dus een aanrader voor anderen om ze of opnieuw te lezen allemaal achter elkaar of als je ze nooit gelezen hebt er alsnog eens aan te beginnen!

Totem palen in Stanley park

Dinsdag hebben we een geweldig brunch plekje ontdekt, Jam. We waren helaas niet de enige die het hadden ontdekt want het stond online en in reisgidsen al heel hoog aangeschreven dus dat betekend dat we in de rij moesten staan maar dat was het zeker waard! Ik had een breakfast burrito en Kasper Wafles and Chicken, wat dus gefrituurde kip op een belgische wafel is. Ook echt een ding hier (en in Amerika enzo) maar kasper was er erg over te spreken en zelfs ik vond het lekker, vooral omdat de kip hier mega lekker was (en de wafel ook maar de combinatie blijft toch een beetje raar). We gingen nog wat door de stad lopen en hebben deze keer nog wel wat leuke kleren gevonden. En omdat deze dag echt weer een heerlijke dag was op het gebied van eten gingen we ook weer van de geweldige sushi die vancouver te bieden heeft genieten. Wij waren zeer gelukkig :)

Breakfast burrito bij JamChicken & WafflesSushi bij Ginger

Woensdag wilde we misschien naar Whistler gaan maar omdat het weer niet mee zat en we gedoe met de buskaartjes hadden en het was ook weer best prijzig besloten we lekker thuis te blijven. Dat brunchen bevalt ons wel dus ook weer deze ochtend gaan we weer ergens wat eten en zijn we daarna lekker thuis gaan chillen. Donderdag was het wat mooier weer dus wilde we weer wat meer de natuur in en een stuk gaan wandelen. Niet zonder een goede bodem natuurlijk dus we gingen weer naar Jam voor een heerlijke brunch. Daarna vertrokken we richting de campus van UBC (University of Britisch Colombia), want daar vlak bij ligt ook weer een groot bos en ik wilde ook de campus wel eens zien want het scheen daar wel mooi te zijn. De bewolking begon eindelijk weg te trekken en sinds tijden hadden we een strak blauwe lucht met zon waarin we heerlijk gewandeld hebben. We hebben uiteindelijk ruim 4 uur door het bos, de campus en het prachtige strand naast de campus gelopen. Kasper kon nu ook eindelijk de bergen die altijd op de achtergrond van de stad zitten zien omdat de bewolking was weggetrokken.

Wandelen in Pacific Spirit parkHet strandPanorama van het prachtige uitzicht op het strand

Vrijdag wilde we eigenlijk ook weer een flinke wandeling maken maar helaas was het weer niet zoals verwacht en doordat ik ondertussen flink verkouden was geworden leek een hele lange wandeling niet verstandig. Maar toch wilden we nog even lekker op stap gaan de laatste dag en zijn we naar deep cove gegaan om daar een wandeling van zo'n 2 uurtjes te doen. Het bleek wat meer trappen op dan verwacht maar het uitzicht was zeker prachtig. Toen we weer terug waren hebben we onszelf uiteraard beloond met een donut. Op de terugweg zijn we nog even bij mijn stage bedrijf gestopt omdat we daar nu toch langs kwamen. De laatste avond sloten we goed af met sushi en deel 6 van Harry potter.

Wandelen in Deep CoveUitzich Deep CoveDe afsluiter met mega veel sushi

En toen was het alweer zaterdag. Hebben we onze spullen ingepakt en heb ik Kasper weer naar het vliegveld gebracht. We hebben onwijs genoten dus het was wel weer even lastig om gedag te zeggen maar gelukkig heb ik hier nog een leuke tijd tegemoed en over 5 weekjes staan Mark en Sven al weer op de stoep! Morgen ga ik nog even lekker rustig aan doen en hopelijk trekt mijn verkoudheid dan een beetje weg en dan ga ik maandag weer hard aan het werk, want ook voor mijn stage heb ik niet eens zo heel lang meer.

Liefs,

Karen

1. Mieke:
    11 februari 2018
    Geweldig verhaal. Op naar het volgende bezoek. Idd ff hard er tegenaan en dan gezellig een week met de jongens doorbrengen.
  2. Dorien:
    11 februari 2018
    Ik zie dat je de totempalen hebt gevonden. Prachtig!
    En al dat eten, ik heb net het ontbijt op, maar die sushi.........
    Ik zou zo aan kunnen schuiven😋
  3. Marjolijn:
    11 februari 2018
    Wauw wat hebben jullie goed genoten samen!!! Weer liefde en energie voor de laatste maanden! ❤️ Liefs
  4. Wilma:
    26 februari 2018
    Karen goed dat jullie het fijn gehad hebben, niet anders verwacht natuurlijk.