Kasper komt bijna langs :)

26 januari 2018 - Vancouver, Canada

Ik heb voor mijn gevoel niet veel spannends gedaan afgelopen weken maar toch nog even een update. Kasper komt vandaag en dan ga ik de komende 2 weken ook niets meer plaatsen, dus ik dacht dan laat ik toch nog maar even wat van me horen nu.

Ik ben nu over de helft van mijn 6 maanden in Canada en ik kan nu al wel zeggen dat ik trots ben op mezelf wat ik in de afgelopen tijd heb gedaan. Stage gaat soms nog steeds niet altijd even geweldig maar mijn onderzoek zelf is in ieder geval uitgevoerd! En daar ben ik heel blij mee en is uiteindelijk ook best goed gedaan. Ik heb eigenlijk alles zelf opgezet en uitgevoerd en dat was tof om te doen. In de afgelopen 3 maandagen heb ik in totaal 54 mensen 11 verschillende producten van KAPOW NOW! Laten proeven. Ze moesten een uitgebreide vragenlijst invullen en die heb de afgelopen tijd weer ingevoerd in Excel. Dat was een onderdeel wat ontzettend veel tijd en moeite kost maar daarom ook weer blij dat dat achter de rug is. Maar daar is de afgelopen weken vooral mijn tijd in gaan zitten.

Zo zagen de smaak testen eruit!De deelnemers die alles proeven

Gisteren heb ik twee meetings gehad om het onderzoek en ook al de eerste resultaten die ik alvast heb geanalyseerd te bespreken. Het geeft altijd veel voldoening om resultaat te kunnen zien van al je werk. Er moet nog wel meer gedaan worden en er moet nog heel wat statistische analyses overheen maar de eerste gemiddeldes etc zeggen al een boel. Zo heb ik Tiffany laten zien wat de meeste mensen nou echt van haar producten vinden. Welke ze lekker vinden en wat er verbeterd kan worden. Ik ben heel blij dat er echt heel duidelijk concreet naar boven komt wat er beter kan aan de producten. Dat ga ik straks allemaal opschrijven en daarna samen met de nieuwe stagiair mee aan de slag. Het was voor Tiffany ook heel fijn om eindelijk resultaat te zien en ik denk dat ze nu eindelijk echt besefte wat ik aan het doen was. En ze ziet nu ook in hoe nuttig het was. We hebben een goede meeting gehad, en ik heb aangekaart dat ik onze samenwerking soms lastig vond en daar gaan we nu beide aan werken. Dus dat was allemaal positief en ik kreeg ook best wat complimentjes dat ik het goed uit had gevoerd en dat is altijd leuk om te horen.

’s Avonds had ik ook nog een (skype)meeting met mijn begeleidster van de universiteit om ook alles van de laatste tijd door te spreken. Vanwege het tijdsverschil en dat onze meeting verschoven moest worden had ik om 11 uur s avonds de afspraak. Komt niet vaak voor dat ik zo laat nog iets nuttigs doe :P Maar ook deze meeting was weer erg positief dus ik kan nu met een heel goed gevoel aan mijn vakantie beginnen.

Dus ja de afgelopen tijd was ik vooral bezig met het uitvoeren van de testen, het invoeren van de vragenlijsten en dus de eerste resultaten te verzamelen. Verder heb ik niet heel veel spannends uitgevoerd behalve dat we een afscheidsfeestje en etentje van mijn huisgenootje hadden. Alex is afgelopen dinsdag terug gegaan naar Mexico dus hadden we eerst vorige week vrijdag een feestje. In de bar hadden ze toevallig Grolsch dus dat heb ik uiteraard aan een van mijn huisgenootjes aangesmeerd. Verder zijn we zondag uit eten geweest met z’n viertjes. En nu is ze dus weg, en ook al zagen we elkaar niet heel veel is het toch gek dat ze weg is. Vandaag komt ook een nieuw meisje dus ben heel benieuwd hoe dat zal zijn. Zij komt uit Chili net als Pame die hier al woont dus dat is voor hun wel leuk.

Afscheids feestje AlexAfscheidsetentje Alex

Voor de rest heb ik veel gerelaxt tussen al het invoer werk door. Af een toe ga ik eens een stukje wandelen. Het blijft leuk om naar alle verschillende huizen te kijken hier. Het “jammere” is alleen dat je hier helemaal niet naar binnen kan kijken :P Haha ik klink echt als een creep maar ik vind het altijd zo leuk om bij mensen naar binnen te loeren om te kijken hoe het huis vanbinnen eruit ziet. Maar hier zijn de meeste huizen iets hoger, dus bereik je de voordeur met een trappetje. En ook zitten alle ramen altijd dicht met gordijnen of lamellen enzo. En voor de toevallige Riverdale kenners (een serie op Netflix), ik woon minder dan 300 meter van het huis van Archie! Ik wist al dat de serie hier in Vancouver wordt opgenomen maar de filmlocatie van dat huis is hier dus vlak bij! Op de foto zie je dus ook hoe de typische huizen hier er uit zien maar eigenlijk geen enkel huis is hetzelfde dus altijd wel leuk om door de straten hier te lopen. Hoewel ik onze bakstenen huizen ook wel heel mooi vind hoor, dat bouwen met hout begrijp ik niet altijd.

Het huis van Archie!

Oja en nog een heel leuk dingentje voor als je herinnert in een van mijn vorige blogs dat ik zei dat ik de kaas van de kaasboer zo miste. Er kwam van de week een heel leuk pakketje aan met maar liefst anderhalve kilo kaas! Het eerste blok is al bijna op :P Ik geniet er enorm van! Nogmaals bedankt papa mama en Hennie de kaasboer.

Kaas :D

Verder merk ik sowieso wel dat ik me steeds meer “thuis” voel hier. Ook al heb ik ook wel gemerkt dat ik niet echt een stadmens ben. Ik hoef niet per se in alle drukte te wonen en ik hoef niet altijd van alles om me heen te hebben. Ik hoor vaak dat mensen Vancouver een saaie stad vinden maar voor mij is het al een flinke stad. Gelukkig is het wel een behoorlijk groene stad en woon ik zelf natuurlijk helemaal niet midden in het centrum maar in een hele fijne wijk. Ik ga de laatste tijd in ieder geval veel makkelijker op stap. In mijn eentje naar cafeetjes vind ik niet meer eng nu ik er aan gewend ben. Ik ben gisteren zelfs een tijdje in een cafeetje gaan zitten om lekker een boek te lezen en daar kan ik dan enorm van genieten.

Maar wat nog leuker is, is dat ik dat zo met Kasper samen kan gaan doen. Echt in mijn eentje uit eten gaan bijvoorbeeld vind ik nog echt niets aan dus ik ben blij dat ik hem straks naar alle restaurants mee kan sleuren die ik nog wil uitproberen. Hij vliegt namelijk nu ik dit typ ergens boven Canada. Dat was in eerste instantie nog even spannend omdat zijn eerste vlucht naar Zurich gecanceld was. Dat werd omgeboekt naar een reis waarvoor die naar Frankfurt moest. Maar door vertraging haalde die daar weer zijn overstap niet en toen is alles weer omgeboekt en kon ie door naar Londen en met een krappe overstap heeft ie gelukkig de vlucht naar Vancouver gehaald. En nu is hij zelfs eerder hier dan hij met zijn originele vlucht zou aankomen, geluk bij een ongeluk! Dus ik ben nu nog een beetje alles aan het opruimen, wassen, boodschappen doen en dan rond een uur of half 6 ga ik richting het vliegveld omdat hij daar om 7 uur aan komt. En dan gaan we samen een heerlijke twee weken hebben hier in Vancouver.

We hebben al heel wat plannetjes, zo gaan we zaterdag naar een bekende hele lange hangbrug hier. The capilano suspension bridge, en nu is het nog extra leuk want ze hebben er (alleen dit weekend nog) allemaal kerstlichtjes enzo dus daar ben ik erg benieuwd naar. We gaan zondag samen in een mooi hotel in het centrum van Vancouver slapen, dat is nog een verrassing voor Kasper, dus niets verklappen he! Ik zal er in ieder geval voor zorgen dat hij dit nog niet gaat lezen. En ik dacht er aan om maandag dan lekker door de stad te gaan fietsen, door Stanley park en naar granville island te gaan. Dinsdag hebben we een ijshockey wedstrijd waar we heen gaan. Hopelijk kan ik deze keer wel het begin zien :P Donderdag vertrekken we dan naar Victoria wat een stad is op Vancouver Island. Het schijnt heel mooi te zijn dus ben heel erg benieuwd. Zondag gaan we weer terug naar Vancouver en vanaf maandag hebben we lekker een airbnb zodat we niet de hele tijd op mijn kleine kamertje hoeven te slapen. We willen dan misschien ook nog een dag tripje naar Whistler maken wat het olympisch skigebied hier zo’n 2 uurtjes rijden vandaag. Ook willen we uiteraard nog wat mooie wandelingen in de bergen hier maken. Maar wat we precies allemaal gedaan hebben zal ik over een tijdje laten weten.

Jullie allemaal een fijn weekend en Kasper en ik gaan de komende weken even lekker ontspannen en genieten van de prachtige omgeving hier.

Liefs,

Karen

1. Edwin:
    27 januari 2018
    Mooi verhaal weer en geniet ervan samen
  2. Winia Schriek:
    27 januari 2018
    Een fijne tijd samen met kasper ,even een bijzondere ontspanning
    Liefs oma.
  3. Conijn:
    27 januari 2018
    Heel veel plezier samen!!
  4. Dorien:
    27 januari 2018
    Altijd weer leuk om te lezen. Heel veel plezier samen.
  5. Wilma:
    27 januari 2018
    Heerlijk om te lezen dat je meer en meer alleen een tentje instapt. En nu met Kasper samen. Ongetwijfeld zul je van Kasper en Canada genieten.
    Met jouw studie zit het wel snor als ik het zo lees.
    Liefs van Wilma
  6. Mieke:
    28 januari 2018
    Mooi verhaal weer! Heel veel plezier samen! 😚
  7. Tineke van den Berg:
    28 januari 2018
    Fijn positief verhaal Karen ! Prima dat je ook trots bent op jezelf ! Ik wens je heel veel plezier samen met Kasper ! Groetjes en een knuffel van Oma Tineke.
  8. Marjolijn:
    29 januari 2018