Al weer bijna op de helft

11 januari 2018 - Vancouver, Canada

Ik heb een app die bij houdt hoe lang ik hier ben, hoe lang het nog duurt voordat Kasper langs komt, over hoeveel dagen de jongens en mijn ouders langs komen etc. En ik zag zojuist dat ik al bijna op de helft ben. Dat ik over 2 weken hier al 3 maanden zit en dus op de helft ben. Wauw, dee tijd gaat toch best wel weer snel maar ik heb opzich ook al best veel gedaan hier. En afgelopen tijd heb ik niet zo veel van me laten horen dus tijd voor een grote update. Daarnaast heb ik een hele boel data verwerking te doen (leg straks uit wat precies) en daar heb ik zo geen zin in dus daarom maar lekker een blogje schrijven als uitstel gedrag.

Mijn vorige blog ging nog over kerst en nu zitten we al weer lang en breed in januari. Dus wat heb ik de afgelopen tijd uitgespookt? Tussen kerst en oud en nieuw heb ik af en toe een beetje aan mijn verslag gewerkt en aan de voorbereidingen voor mijn onderzoek hier. Ik moest vragenlijsten maken, randomisatie schema's, social media posts maken en andere manieren bedenken om deelnemers voor mijn onderzoek te verzamelen. Daarmee zouden we in januari beginnen dus het had allemaal niet per se haast dus ik deed lekker rustig aan. Ik kan heel erg mijn eigen tijd in delen en beslissen wanneer ik wat doe omdat Tiffany het allemaal wel prima vind. Heeft veel voordelen maar voor mij soms ook wel het nadeel dat ik dus ook veel uitstel. Maar uiteindelijk komt het altijd wel goed. Voor de geintresseerde, meestal, zoals nu, werk ik in de Central Vancouver Public Libray, dat is voor mij de fijnste werkplek die ik tot nu toe heb gevonden.

Mijn werkplek in de bieb.

Dus de dagen na kerst was ik vooral thuis, was ik een paar uurtjes nuttig bezig, keek ik lekker veel netflix en youtube en ik heb ik een paar leuke uitjes gedaan. Zo ben ik weer eens heerlijk uitgebreid boodschappen gaan doen bij de Wallmart (een enorme "Amerikaanse" supermarkt). Altijd heerlijk om doorheen te slenteren. Had ik een afspraak met een andere stagair die in februari gaat starten bij KAPOW NOW! en ben ik een middag in een park met hele mooie kerst verlichting gaan rondwandelen. Verder heb ik ook heel veel gerelaxt :)

Lichtjes rondom Lafarge LakeNog meer lichtjes rondom Lafarge lake

Op oudjaarsdag ben ik lekker thuis gebleven. 's ochtends was ik pannenkoeken aan het bakken (lekker hollandse platte pannenkoeken) en volgens mij roken mijn huisgenootjes dat want ze kropen allemaal een voor een hun kamer uit dus toen hebben we gezellig met zijn alle pannenkoeken gegeten. Ze vroegen nog of ik met ze mee op stap ging s avonds maar ik vond het wel prima. Had even echt geen zin om me de hele avond ongemakkelijk te voelen in een club of een of ander huisfeestje. Dus heb ik de avond in mijn eentje in huis doorgebracht. Overdag veel met thuis geskyped, het voelde zo raar dat het om 3 uur smiddags daar al 2018 was. Maar het was heel gezellig er een beetje bij te zijn en mee te kunnen genieten van het vuurwerk. 's avonds heb ik lekker sushi gehaald, ben ik koekjes gaan bakken, mijn luisterboek van harry potter afgeluisterd en lekker verder gegaan met mijn haakwerkje. Haha klinkt zo suf maar hier maak je me 10x gelukkiger mee dan met een of ander feestje. Rond kwart voor 12 ben ik naar buiten gelopen richting een park waar je uitzicht op de stad hebt en ik had hoop dat ik daar mooi vuurwerk had. Nou dat viel tegen. Er was een vuurwerk show downtown die ik een heel klein beetje kon zien maar verder was er bijna niets. Leek alsof er al meer vuurwerk was afgestoken in de Dommelstraat dan in heel Vancouver bij elkaar. Gelukkig had ik via skype dus al een mooie show gezien. Dus ben ik snel weer naar huis gelopen en mijn bed in gegaan. Het voelde wel heel raar deze oud en nieuw. Rond 12 uur voelde ik me ook wel erg alleen maar voor de rest vond ik het prima, gewoon niet zo heel bijzonder eigenlijk.

Koekjes voor mijn huisgenootjes :)Het begin van mijn haakwerkje

Op nieuwjaarsdag zou ik misschien met mijn huisgenootjes gaan brunchen maar aan het weinige geluid in huis te horen waren ze nog niet boven water. Na een tijdje stuurde ik ze een berichtje of iemand nog mee wilde kijken naar de nieuwjaarsduik maar iedereen was ziek, zwak of misselijk of lag nog te slapen :P. Dus ik ben lekker alleen richting English Bay gegaan, een stuk strand in het centrum. Het was erg druk dus ik was aan de late kant maar het was wel leuk om even wat mensen het water in zien te gaan en de drukte te zien. Ik heb daarna een heel stuk door de stad gelopen en even door een wijk gelopen (Yaletown) waar ik nog niet was geweest. Dus dat was ook weer een lekkere rustige dag.

Nieuwjaarsduik English Bay

Op dinsdag begon het iets normale ritme weer en ben ik weer veel bezig geweest met het voorbereiden van mijn onderzoek. Ik moet een boel deelnemers verzamelen die we de producten laten proeven van KAPOW NOW!. Daar heb ik specifieke vragenlijsten voor gemaakt zodat we met het resultaat product verbeteringen kunnen opstellen. Op dinsdag zijn we begonnen met de werving van deelnemers. Dat ging niet heel snel allemaal maar gelukkig ging het dankzij de hulp van het restaurant waar we de testen doen ging het vrijdag ineens heel goed met de aanmeldingen. Ik wilde er minimaal 60 mensen hebben en we zitten nu aan 72 wat onze max is aan capisiteit en hebben zelfs al mensen moeten afzeggen dus dat is top! Afgelopen maandag hadden we de eerste test sessie en dat vond ik heel spannend maar dat is allemaal helemaal goed gegaan en heb ik nu dus al 21 ingevulde vragenlijsten. Omdat we hier allemaal wat minder faciliteiten hebben zijn dus alle vragenlijsten op papier ingevuld en moet ik die nu met de had invoeren. En ik kan je vertellen dat dat pokke veel werk is dus ik ben de komende tijd wel even zoet. Het printen en randomiseren was ook al een hele klus en gedoe maar daar zal ik jullie niet te veel mee vermoeien.

Ik ben in ieder geval de laatste dagen lekker bezit geweest, ging de samenwerking met tiffany niet altijd even lekker, had ik haat aan printers maar uiteindelijk gaat het allemaal de goede kant op. De komende 2 maandagen heb ik nog 4 test sessies (dus 6 in totaal, als iemand het nog volgt) en dan heb ik al mijn data verzameld voor mijn onderzoek. Dan kan de data analyse beginnen en het opstellen van aanbevelingen. Als dat zover is begint ook de nieuwe stagaire en die kan eventueel met mijn aanbevelingen aan de slag gaan dus dat is wel leuk. En dat moet dan allemaal in een verslag gestopt worden en dan zit mijn stage er zo ongeveer op. Dus fijn dat dat nu allemaal bezig is, want dat is toch ook wel eigenlijk het belangrijkste waarvoor ik hier ben. Mijn stage kunnen afronden en dus kunnen afstuderen.

Afgelopen zaterdag heb ik trouwens nog een hele mooie hike gedaan met mijn huisgenootje Kalia. We zijn naar Lynn Headwaters park gegaan en hebben daar een wandeling van ruim 5 uur gedaan door de bergen. We zijn naar een waterval gelopen en weer terug, het was echt heel gaaf. Er lag nog best wat sneeuw op bepaalde plekken en er waren ook heel veel kleine stroompjes die we over moesten steken. Het was een mooie uitgezette route en ik ben trots dat we zo''n flinke wandeling hebben gedaan. En wel weer echt een besef momentje van hoe tof het is om hier te mogen zijn voor een tijdje. Dat besef ik me de afgelopen tijd ook wel steeds meer hoor hoe gaaf dit allemaal is, ookal zijn er ook wat minder leuke momenten. Als ik door de stad loop bijvoorbeeld besef ik me wel hoe tof het is dat ik gewoon hier woon. De natuur is hier ook prachtig en heel leuk om doorheen te wandelen. Het is nu ook helemaal niet zo koud hier trouwens. Ik weet dat er op het nieuws is verschenen dat het zo mega koud is in Canada, maar dat is dus niet in Vancouver! Het is gemiddeld zo tussen de 4 en 8 graden hier dus helemaal prima en qua regen valt het me ook reuze mee.

Begin van Lynn HeadwatersEr lag nog sneeuwHeel veel kleine stroompjes die we moesten overstekenNorvan FallsMet kalia toen we de waterval hadden bereiktMist tussen de bomen

Maar we hebben dus een prachtige wandeling gehad en we waren gesloopt toen we thuis waren. Maar in de avond begon een volgend avontuur. Mijn huisgenootje voelde zich niet goed, ze had druk op haar borst dus ze wilde naar de eerste hulp om er even naar te laten kijken. Er moest iemand mee dus ik ging mee en om het verhaal een beetje kort te houden hebben we 4 uur in het ziekenhuis moeten wachten. Ik kon in het begin niet mee naar binnen omdat er een of andere incident was waardoor er een lockdown was (? Wat het precies in hield weet ik nog steeds niet, behalve dat alleen patienten naar binnen mochten) en heb ik in een gang moeten wachten, maar uiteindelijk heeft een aardige security medewerker me na 3 uur toch naar Kalia gebracht. Er is verder niets ergs met Kalia aan de hand en kon ze met pijnstilling naar huis en waren we pas om 3 uur 's nachts thuis. Het was in ieder geval weer een avontuur.

Zondag was ik gesloopt, want na zo'n wandeling en weinig slaap ben ik niet op mijn best, maar ben ik dus nog weer aan het werk geweest met de voorbereidingen. Maandag zijn dus alle tests uitgevoerd, gisteren heb ik weer een beetje uitgerust (groot voordeel van je eigen tijd indelen) en inmiddels is het al weer woensdag en zit ik weer in de bieb mijn data in te voeren. Of nou ja, het uit aan het stellen en een blog aan het schrijven. Prioriteiten he! De komende weken ben ik hier dus lekker druk mee. Misschien dat ik in de weekenden nog een paar keer een hike ga maken want dat vond ik wel heel erg leuk. Maar verder geen spannende plannen want over ruim 2 weken komt kasper hier! En dan ben ik dus vrij en gaan we heel veel leuke dingen doen. Er staat al een tripje naar Victoria gepland, heb ik al een heel lijstje met restaurants waar ik nog wil gaan eten en heb ik al wat leuke activiteiten bedacht. Dus daar heb ik echt ontzettend veel zin in.

Of ik voor die tijd nog wat interesants te melden heb weet ik niet maar jullie zien vanzelf wel weer een nieuwe blog verschijnen. In ieder geval wens ik iedereen nog een gelukkig nieuw jaar!

Liefs,
Karen

1. Winia Schriek:
    11 januari 2018
    Karen
    Wat een heerlijk verhaal en foto,s ,ga zo lekker door meisje dan komt alles goed.
    Studeren en genieten mooi hoor.Heel veel plezier als Kasper er is.
    Het is hier nu 9.30 dus ik ga naar mijn muziekkring
    Veel liefs van oma Schriek.
  2. Wilma:
    11 januari 2018
    Fijn om jouw verhaal weer te lezen. Je hebt al veel ervaring opgedaan. En ik leer je zo ook een beetje beter kennen.
    Goed dat je je werk mooi kunt afwisselen met ontspanning.
    Je doet het heel prima.
    groetjes van Wilma
  3. Bert:
    12 januari 2018
    Leuk verhaal Karen,
    fijn dat je nu ook aan het genieten toe komt.

groeten,

Bert