Een lange eerste stage week

7 november 2017 - Vancouver, Canada

Ondertussen ben ik al weer twee weken in Vancouver. Voor mijzelf voelt het al als een paar maanden door alle indrukken en dingen die ik al heb gedaan. Ik vertel weer wat ik zoal heb gedaan afgelopen dagen en heb ook nog wat nieuwe foto's voor jullie.

Ik zal eerst met een huishoudelijke mededeling beginnen want ik had het idee dat het nog niet voor iedereen duidelijk was. Als je elke keer op de hoogte gehouden wil worden dat ik een nieuw berichtje plaats dan kan je je inschrijven voor de mailinglijst. Dat doe je door hier aan de zijkant ergens je mailadres in te vullen (en vergeet niet om op het mailtje dat je dan ontvangt te klikken om het te verifiëren). Voel je niet verplicht hoor, maar doe het alleen als je het handig vindt.

Ik heb gisteren lekker mijn eerste vrije dag gehad na 7 dagen stage te hebben gelopen. Die rust kon ik wel even gebruiken en ik ben blij dat ik vandaag ook nog even niets hoef te doen. Daarom weer tijd om een blogje te typen voor jullie.

Ik wilde jullie eerst iets meer vertellen over mijn stage want dat was misschien nog niet helemaal duidelijk. Ik loop stage bij het bedrijf: KAPOW NOW! Het produceert diverse veganistische en gluten vrije producten. Wat precies kan je vinden op de website: http://www.kapownow.com
Zoals ik vorige keer al zei bestaat het bedrijf dus eigenlijk alleen uit de oprichter Tiffany en de producten worden hier in noord Vancouver gemaakt. We hebben een kantoor/keuken in noord vancouver, wat eigenlijk een grote loods is waar meerdere kleine bedrijfjes zitten en er zit een klein kantoortje naast. Ik zal daar niet altijd werken omdat het erg klein, rommelig en vooral koud is en daarom kan ik ook thuis of op andere plekken werken.

Wat ik ga doen is kijken of ik kan helpen met de product verbetering door middel van een smaak test met consumenten voor haar op te zetten. Hoe dat precies in zijn werk gaat, dat ga ik dus de komende tijd uitzoeken. Daarnaast help ik haar met de dagelijkse werkzaamheden als dat nodig is om te kunnen zien hoe het in zo’n bedrijf aan toe gaat. Dat houdt dus in dat ik vorige week hielp met de productie van sommige producten, dat ik help orders klaar te zetten etc.

Daarom heb ik dus dit weekend geholpen bij de Vancouver Health Show. Vrijdag zijn we weer lang bezig geweest met van alles inpakken en klaar zetten. Tiffany heeft nieuwe verpakkingen gemaakt voor de crackers. Dus die verpakkingen moesten gevuld worden en dat gebeurt dus met de hand. Dus daar heb ik vrijdag vooral mee geholpen zodat we die nieuwe verpakkingen met crackers konden verkopen van het weekend.

Zaterdag en zondag was dus die beurs waar we heel veel samples weggaven van onze producten dus ik was voornamelijk bezig met dat steeds klaar te zetten, fruit snijden, crackers neerzetten etc. En af en toe met de mensen praten en onze producten aanprijzen. Hoewel ik wel merkte dat ik dat niet per se heel leuk vond om te doen. Er was een ander meisje dat ook hielp, Lindsay, en daar was het wel gezellig mee dus dat scheelde. De beurs zelf waren trouwens allemaal kraampjes van verschillende zogenaamd gezonde dingen maar was verder niet helemaal mijn ding. Te veel spiri wiri dingen, supplementen en andere dingen waar ik niet zo veel mee heb. Maar voor KAPOW NOW! is het goed om tijdens zo'n beurs meer bekendheid te genereren en het een en ander te verkopen.

Zondag was ik er weer om half 10 en toen hadden Lindsay en Tiffany het over dat ze na de tijd ergens gingen eten met twee vrienden. Er werd tussen neus en lippen door gezegd dat ik ook wel mee kon als ik wilde. Beetje vaag en onduidelijk is dat dan voor mij maar ik dacht ik kijk wel hoe het loopt. Zondag ging allemaal wat slomer dan de dag ervoor want we waren er ondertussen ook wel een beetje klaar mee. Maar toen het eenmaal 5 uur was hebben we de boel snel proberen in te pakken en alles weer naar de auto gesjouwd (ik heb er nog spierpijn van!). We gingen alles eerst naar het kantoor/keuken in noord Vancouver brengen en dan daar ergens wat eten. Dus ik ging gewoon mee en vond dat best goed van mezelf.

We gingen ergens sushi eten, waardoor het voor mij eerst een raadsel was wat ik moest bestellen want het was geen All you can eat waar ik normaal heen ga. Maar ik koos voor een of andere gemengde box met wat kleine gerechtjes omdat iemand anders een vergelijkbaar iets koos. Het was soms een beetje ongemakkelijk en Tiffany praatte soms over vorige werknemers waarvan ik dacht het misschien niet heel proffesioneler was om er op zon manier over te praten maar dat hoort er hier blijkbaar ook bij. Daarna gingen we nog ergens een ijsje eten en ik vond het leuk dat ik mee ben gegaan om op die manier toch weer wat meer mensen te leren kennen.

Daarna was ik blij dat Tiffany me thuis af zette en ik m’n bedje in kon duiken. Gisteren ben ik nog redelijk op tijd opgestaan omdat ik dan nog veel met thuis kon Skypen. Eerst met papa en mama, daarna nog een lange tijd met Marieke en Dianne en daarna nog even met Kasper kletsen. Dus zo vloog mijn ochtend ook om en kon ik ondertussen ook nog even een wasje draaien. Was wel lekker om ook even huiselijk bezig te zijn en me steeds meer te settelen in dit huis. En ik vind het heerlijk om zo contact te houden met iedereen in Nederland.

Vandaag heb ik ook nog vrij dus doe ik ook nog lekker rustig aan en ga ik misschien nog even de stad in. Misschien een beetje winkelen of ik blijf lekker thuis want voel me vandaag ook niet heel erg lekker. Ik vind het ook lastig dat ik nu zo weinig doe want dan kruipt het gevoel dat ik iets leuks zou moeten doen weer naar boven. Hoewel ik ook wel weet dat als ik in Nederland was geweest ik ook een heel weekend alleen maar op de bank had gelegen en geen drol had uitgevoerd maar toch levert me nog wel wat spanning op.

Wat ik de komende dagen nog ga doen weet ik niet precies. Ik moet er denk ik gewoon aan wennen dat er niet per se heel veel structuur is in de werkwijze van Tiffany. Maar het scheelt dat ik nu maar 3 dagen hoef te werken en dat het dan al weer weekend is. Het begint hier ook echt koud te worden, maar dat is het bij jullie ook al begreep ik. Zaterdag heeft het zelfs al een beetje gesneeuwd maar dat bleef niet liggen maar op de bergen wel dus dat geeft een mooi gezicht. Dus hierbij nog foto's van de besneeuwde bergtoppen en zoals beloofd foto's van mijn kamer en de gemeenschappelijke keuken.

Besneeuwde bergtoppenMijn kamerMijn kamerKeukenKeuken

Liefs,

Karen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dorien:
    7 november 2017
    Je kunt rustig een dagje niks doen hoor en voel je niet schuldig. Je hebt nog ruim 5 maanden om nog van alles te doen. Zorg eerst maar eens dat je van die verkoudheid af komt en doe kalm aan.😘😘
  2. Mieke:
    7 november 2017
    Nou dat is een drukke week voor je geweest. Het is geen eentonig werk wat je moet doen. Net wat je moeder zegt, ook je rust nemen hoor! Mooi die sneeuw op de bergen. Zit je vlak aan de rand van de stad? Kamer ziet er leuk uit. Heb je je kook en bak talent al uitgeprobeerd in de keuken? Ik denk dat de andere meiden je bakkunsten best willen proeven.😉 groetjes Mieke