Spannend weekend voor de boeg

11 november 2017 - Vancouver, Canada

Ik moest even opzoeken waar ik ook al weer was gebleven met bloggen. De vorige keer was het dinsdag ochtend voor mij en wilde ik eigenlijk wat leuks gaan doen maar had echt nergens zin in. Ik voelde me niet lekker dus ben toen gewoon de hele ochtend in mijn bed gebleven met een kruikje, append met vriendinnen en expeditie Robinson terug kijkend. Ik voelde me eerst heel stom dat ik niets ging doen maar ik kwam toch wel steeds meer tot rust.

Na een tijdje voelde ik me toch wel beter en besloot ik om in ieder geval even op stap te gaan in de stad. Ik hoefde niets van mezelf en als ik het na een half uurtje weer zat was zou ik weer lekker naar huis gaan. Maar het was eigenlijk een mega goede shop trip geworden. Ook al vind ik winkelen in mijn eentje nog steeds minder leuk dan met iemand anders erbij, ik vermaakte me goed en liep lekker door de stad te drentelen. Ik ben eindelijk mooie schoenen tegen gekomen, heb mezelf verwend met een lekkere douchegel van Lush en heerlijke geurkaarsjes van Bath and Bodyworks. Ook nog even een muts gescoord omdat ik mijne was vergeten mee te nemen en het hier toch ook wel koud wordt net als bij jullie. Dus ik ging tevreden naar huis. Ik merk dat ik ook steeds beter wordt in dat overdreven gedoe hier van verkopers enzo die dan vragen hoe je dag is en dat ze overal vragen: “Hi how are you?”. Waarbij ik eigenlijk denk: ja wat boeit jou dat? Maar ik kan nu al steeds beter dom met ze mee lullen en begin het langzaam ook wel te waarderen dat dat gewoon de cultuur is hier.

Kerst verlichting in de winkelstraatNieuwe schoenen

Het was ook al gezellig in de stad want overal begint nu ook de kerstverlichting te verschijnen. Ik kwam dus best wel tevreden thuis en was blij dat ik toch een leuke dag van had gemaakt. Ik had me nog voorgenomen om deze dagen uitgebreid boodschappen te doen maar daar was ik nog niet aan toegekomen. Merkte namelijk dat de supermarkt die hier vlak bij is best prijzig is, maar hij is dan wel weer 24 uur per dag open! Dus dat zou ik de volgende dag wel doen. Ik had met Tiffany contact gehad en zou de komende 2 dagen voor mezelf werken, aan mijn onderzoeks proposal zodat we dat vrijdag zouden gaan bespreken.

Dus woensdag besloot in een koffietentje te gaan werken. Er zijn heel veel mensen die je met hun laptopje ziet werken in allemaal cafeetjes en gebeurd dus veel. Zelf moet ik er nog aan wennen en merk ik dat ik snel afgeleid ben. Ik had niet heel veel focus en na een paar uur besloot ik een pauze te nemen door boodschappen te doen en thuis lekker te gaan lunchen. Ik had een wat grotere supermarkt gevonden met iets betere prijzen en heb daar uitgebreid boodschappen gedaan zodat ik de komende dagen eten in huis had. Ik twijfelde daarna of ik thuis zou gaan werken of toch ergens anders maar ik ging weer naar een ander plekje om daar nog aan de slag te gaan. Dat ging gelukkig best redelijk en ik had een redelijk productieve dag achter de rug. Ik ben toen nog even rond gaan lopen en gaan kijken bij een bieb die iets verder op zat of ik daar misschien kon gaan werken. Maar dat was een biebje bij een basisschool dus dat was ook niet helemaal een goede plek.

Ik ben dus nog een beetje zoekende waar ik het beste kan werken. 'S avonds heb ik lekker uitgebreid gekookt zodat ik daar vaker van kon eten. Een ander huisgenootje kwam thuis en we kwamen zo aan de praat over koken en daardoor besloten we de volgende dag samen te gaan eten. Wel heel spannend vond ik het, ik kan haar soms ook niet helemaal volgen omdat ze Canadees is en snel Engels praat en het daardoor niet altijd versta. Dus de volgende dag gaf me dat al best wel spanning dat ik s avonds met haar ging koken. Ook kon ik niet lekker aan het werk komen en ging het allemaal niet zo lekker. Het deed me denken aan mijn dagen tijdens mijn scriptie waarop er soms ook gewoon echt niets uit m’n vingers kwam. Maar ook toen is het uiteindelijk helemaal goed gekomen dus daar moet ik nu dan ook maar gewoon op vertrouwen. Ik heb nu eenmaal dagen waarin het niet zo lekker gaat en andere dagen waarin ik juist wel lekker productief ben.

Om 5 uur stond ik in ieder geval klaar bij de supermarkt om met m’n huisgenootje Kalia boodschappen te doen. Ik volgde haar plannen weer eens niet helemaal maar we zouden koekjes gaan bakken en verder zalm halen en het een en ander wat we nog in huis hadden erbij eten. Het was lekker chaotisch en begonnen toen we thuis kwamen met het deeg maken voor koekjes. Toen de eerste lading in de oven stond zijn we de zalm gaan klaar maken en besloten er verder alleen wat groente bij te maken. Het was leuk, soms wat ongemakkelijk maar het was fijn om haar beter te leren kennen. Uiteindelijk zijn we nog een lange tijd met de koekjes bezig geweest want we hadden besloten het recept te verdubbelen maar dat resulteerde in wel heeel veel koekjes (meer dan 70, oeps!). Maar dat maakte het ook wel erg grappig.
Koekjes!
De volgende dag zou ik met Tiffany mijn proposal gaan bespreken. Het was nog allemaal erg onduidelijk en vaag wat ze wilde en ik merk dat dat heel erg haar manier van werken is en ik daar wel moeite mee heb. Zo liet ze pas heel laat weten wat haar plannen waren zodat ik eigenlijk binnen 15 min ergens moest zijn, wat niet echt ideaal was. Dus iets later spraken we alsnog af, bleek dat ik gewoon bij haar thuis het even ging bespreken. Daarna ben ik mee geweest naar een bezichtiging van een eventueel nieuwe productie ruimte en daarna zijn we weer naar kantoor gegaan. Daar kon ik weer aan mijn proposal werken en eventueel helpen met het een en ander voor te bereiden. Hieronder een foto van het kantoortje en de productie ruimte om jullie een beetje beter beeld te geven. Dat kantoortje is geen ideale ruimte omdat het vrij rommelig is en iedereen daar in en uit loopt. Verder is het ook behoorlijk koud en de productie ruimte is misschien ook niet wat je verwacht bij een voedingsmiddelenproductie ruimte maar dat is het geval met kleine ondernemingen.

Het kantoorDe productie ruimte

Wat Tiffany steeds van me wilt en wat dan steeds de bedoeling is, is dan steeds een beetje onduidelijk en lastig om mee te werken. Een voorbeeld van de onduidelijkheid: Zo ook is het dit weekend Remembrance Day en daarom zou je maandag eventueel vrij hebben. Vlak voordat ik naar huis ga vrijdag zegt ze dat ik ook wel vrij kan hebben dan en dat we dinsdag wel weer even afspreken wat we verder gaan doen. Dus lekker alles op het laatste moment en lekker vaag, niet ideaal voor mij. Maar we houden het er maar op dat dat ook weer gewoon heel leerzaam is. Ik heb geprobeerd te vragen wat ze nu precies wil en daardoor wel iets meer afgesproken dat ik komende tijd 2 dagen in de week in de productie help en op kantoor ben en de andere dagen ergens anders kan werken. We gaan komende tijd in ieder geval zien hoe dat gaat.

Dus gisteren kwam ik wel weer vermoeid thuis maar het was wel een lekker vooruitzicht dat ik dus een lang weekend heb en daarna dus een wat korter weekje. Ik ben lekker mijn bed in gedoken en heb weer wat tv programma’s terug gekeken met een rustig weekend voor me. Vanochtend heb ik een beetje proberen uit te slapen en daarna ben ik weer begonnen met wat huiselijke dingen zoals opruimen en de was doen. Tijdens het maken van m’n lunch kwam een ander huisgenootje naar me toe met de vraag wat mijn plannen waren voor dit weekend. Ik zei dat ik lekker ging relaxen en daarop vroeg ze gelijk of ik zin had om mee te gaan naar wat vrienden van haar om daar drankjes mee te doen. Stiekem dacht ik alleen maar: AH NEE, DOODENG, DAT WIL IK NIET!! maar toch zei ik: oh wat lief dat je me mee vraagt, ja natuurlijk als dat geen probleem is ga ik graag mee. (Maar dan natuurlijk in het Engels anders zou ze het niet begrijpen :p). Dus ik ga zo op stap en ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn.

Dus mijn relaxte weekend veranderde in een spannend weekend. Ik vind het zo ontzettend spannend en allemaal doemscenario's en andere onzin dingen spoken door mijn hoofd. Maar ik ga het gewoon doen en ga jullie laten weten hoe het was. En dat is niet het enige dit weekend. Morgen ga ik namelijk met een ander Nederlands meisje dat hier stage loopt een kopje koffie drinken hier ergens in de buurt. Ook weer heel eng om nieuwe mensen te leren kennen maar ook weer heel leuk natuurlijk. Dus spannende dingen dit weekend waarover ik later meer ga vertellen :)

Als laatste heb ik nog een extra foto van het buitenkant van mijn huisje. Hij is dus lekker knal oranje en mijn 3 huisgenootjes en ik wonen dus een beetje onderin het huis. Hier zie je de ingang voor het huis van het gezin dat dus boven ons woont, wij hebben een ingang aan de zijkant. Het gebied waar ik woon is vlak bij commercial drive, wat een hippe buurt is maar niet echt in het centrum (oftewel downtown). Dat is nog wel ruim 20 min met de skytrain vanaf hier. Ik heb mijn exacte locatie gelinkt aan deze blog dus als je op het tabblad kaart drukt kan je als het goed is exact zien waar ik dus nu ben. Ik vind het zelf een fijne locatie en had ook liever niet midden in het centrum willen wonen (en had ik waarschijnlijk ook een ander prijskaartje moeten betalen).

De buitenkant van mijn (oranje) huis

Laat maar weten of jullie nog meer vragen heb dan kan ik daar eventueel in de volgende blogjes wat meer over vertellen!

Liefs,

Karen

1. Dorien:
    12 november 2017
    Ha Karen, het zal wel aan mij liggen maar ik zie de kaart die je hebt gelinkt niet. Tabblad kaart zie ik maar daar zie ik geen kaart.
    Voor de rest weer een lekker uitgebreid verhaal. Waren de koekjes lekker? En de zalm? Ik hoop dat je weekend net zo gezellig verloopt als ons weekend😘😀
  2. Mieke:
    12 november 2017
    Ha Karen, wat doen de straten daar super gezellig aan. Hier begint dat nu ook langzaam te komen. Ik heb het idee dat Sinterklaas hier steeds minder wordt, je ziet in de steden al erg veel kerstversieringen. Mooie schoenen trouwens, lekker warm en stoer. Ja, wij missen je bakkunsten hier nu wel. Doen het nu maar met een simpel koekje bij de koffie.😉 Fijn om te lezen dat het je steeds beter af gaat. Tuurlijk zijn alle dingen die je daar voor het eerst doet erg spannend. Zou hier toch ook zo zijn. Maar je doet het geweldig goed. Heel veel plezier dit weekend met het uitgaan. Zal best gezellig worden. Knuffel Mieke.
  3. Simone Schutte:
    12 november 2017
    Hoi hoi. Lekkere/leuke schoenen! Leuk om weer te lezen wat je allemaal meemaakt. Veel overwinningen op jezelf ! Begrijp dat Tiffany en jij beetje tegenovergestelde karakters hebben: dat is een extra uitdaging als je vooral met z'n tweetjes moet werken. Ben benieuwd of de gemaakte afspraken komende week gaan werken. Leuk dat er al een gezellig sfeertje in de stad komt te hangen. Zie je ook al veel kerstversiering in en om de huizen of is dat daar niet zo veel. Heel veel plezier weer komende tijd. Groetjes simone en bert
  4. Marjolijn:
    12 november 2017
    Hmmm koekjes! Lekker hoor! Jammer dat wij ze niet kunnen proeven. Je doet het hartstikke goed, trots op je! Liefs X
  5. Tineke van den Berg:
    12 november 2017
    Hallo Karen, wat fijn dat je wat meer mensen leert kennen ! Leuke schoenen hoor ! Ik kan me voorstellen dat alles spannend voor je is ! Maar je durft wel ! goed hoor!Hoe oud is Tiffany eigenlijk ?Goeie foto's ! Hou je goed,een knuffel en groetjes van Oma Tineke.