It's beginning to look a lot like christmas...

22 december 2017 - Vancouver, Canada

Daar ben ik weer! Het is al weer een tijdje geleden dat ik een update heb geplaatst. Dat komt vooral omdat ik niet veel spannends heb gedaan de afgelopen tijd, ik ben vooral bezig geweest met stage. Na het weekend waar ik lekker zelf op stap ben geweest heb ik de hele week aan mijn literatuur onderzoek en onderzoeks voorstel gewerkt. Ik had afgelopen maandag een Skype afspraak met mijn uni begeleidster dus daarvoor moest het een en ander af.

Dus de hele week met ups en downs eraan gewerkt. Zoals ook tijdens mijn thesis, de ene dag kreeg ik heel veel gedaan, de andere dag kon ik me echt nergens toe zetten en weer een andere dag was ik een paar uurtjes productief. Ik ben als ik voor mezelf werk niet zo goed in constant bezig zijn. Maar met deze ups en downs heb ik het een en ander af kunnen krijgen en heb ik maandag een positief gesprek gehad.

Dinsdag heb ik mijn voortgang met Tiffany besproken. Ik was zelf met het idee gekomen om haar een soort informele presentatie te geven over wat ik tot nu toe had gedaan en wat sensorisch onderzoek nu kan toevoegen voor haar bedrijf. Ze hoeft dan niet mijn hele proposal door te spitten en dat werd wel gewaardeerd. Nu ben ik dus vooral bezig met het voorbereiden van de test die we in januari gaan uitvoeren.

Voor degene die het interessant vinden wat ik dus precies ga doen, is dat ik ervoor ga zorgen dat tiffany een sensorisch profiel krijgt van de producten en een idee over wat consumenten verbetert zouden willen zien. Simpel gezegd gaan 60 mensen alle producten proeven en beoordelen op bepaalde kenmerken zoals zoetheid, knapperigheid etc. Dat doen ze daarna ook voor hun ideale product die ze in gedachte hebben. Dat ga ik dan analyseren en daar moeten aanbevelingen voor product verbeteringen uitkomen.

Maar op de uni of bij cso (het consumenten onderzoek centrum waar ik werkte) was het altijd makkelijker omdat we alle voorzieningen in huis hadden. Makkelijk aan proefpersonen kunnen komen, een boel mensen hebben die er verstand van hebben en de juiste ruimtes en benodigdheden dus dat is nu allemaal een beetje behelpen. Maar het komt vast allemaal goed maar ik ben nu weer op een punt dat ik het allemaal een beetje uitstel.

Nog wel wat leuke dingen waren dat ik afgelopen zondag gezellig met twee huisgenootjes Ginger Bread houses hebt gemaakt, om een beetje in de kerstsfeer te komen. En ik vond er niet zomaar een maar een minion versie!! Dus ik was dolgelukkig. Daarnaast heeft het ook nog eens gesneeuwd hier afgelopen dinsdag! Dus aangezien ik veel voor mezelf werk besloot ik om dan maar gelijk een heerlijke wandeling te maken. Het was echt prachtig. Ik ben naar een park met een groot meer hier in de buurt gelopen en daar waren mensen ook al bezig met enorme sneeuwpoppen, heel leuk. Maar na een aantal uur was het ook al wel een stuk minder en nu is het grootste deel ook wel weer weg. Heel misschien dat het nog meer gaat sneeuwen en we een witte kerst hebben maar dat is een kleine kans.

Ginger bread housesBesneeuwde bomenBesneeuwde huisjes (en als je heel goed kijkt met leuke kerstverlichting!)Trout lakeSNOW!
Want nog maar een paar dagen en dan is het al kerst. Ik ga eerste kerstdag bij Maud eten met een Duitse vriend van haar en tweede kerstdag hebben we een kerstdiner met mijn huisgenootjes. Moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet echt zin in heb. Vandaag heb ik sowieso een dag waarop ik me bagger voel maar het vooruitzicht naar kerst maakt het niet per se beter. Aan de ene kant vind ik het fijn om hier te zijn want ik vind kerst ook vaak veel gedoe en dat gezeik soms met cadeautjes en het moet altijd maar gezellig zijn vind ik ook irritant. Maar dat vage dat ik nu nog niet echt weet wat ik ga doen en alsnog een beetje dat geforceerd met mensen samen zijn vind ook niet zo leuk. Dan ben ik toch veel liever met allemaal lieve mensen in Nederland samen.

Verder ook geen plannen voor dit weekend. Ik weet ook dat dat allemaal niet hoeft maar ik vind het ook wel jammer. Heb niet zo veel zin om iets in m’n eentje te ondernemen maar om iets te ondernemen met anderen kost me nog veel meer moeite. Het moeten vragen aan mensen of ze iets willen doen terwijl ik altijd denk dat ze daar toch niet op zitten te wachten, moeite doen om gezellig te zijn en daardoor niet echt jezelf te zijn breekt me op. Ik ben er weer even klaar mee, heb geen zin in de vragen of ik wat leuks ga doen met kerst en wil in bed blijven liggen tot dat het allemaal achter de rug is.

Maar goed dat is hoe ik me vandaag voel, m’n hormonen spelen ook mee afgelopen dagen, dus over een tijdje gaat het vast wel weer beter. Afgelopen weken gingen namelijk ook helemaal prima en voelde ik me top, maar net als met mijn werk ben ik gewoon niet echt constant. Voor nu verschuil ik me weer even in m’n kamertje en zet straks vast nog een foute kerstfilm op om me een beetje op te vrolijken.

Ik wens jullie allemaal fijne feestdagen, waarbij je je niet verplicht voelt iets te moeten en lekker kan ontspannen. Ik ga ook het beste ervan maken en als ik niet op tijd ben met een volgende update ook alvast een gelukkig nieuw jaar!

Liefs,
Karen

1. Conijn:
    22 december 2017
    Hele fijne feestdagen en vooral doen waar jij je goed bij voelt! Maak er wat moois van, ook als dat met een pak koek op de bank liggen is! Ik vind het weer knap en stoer dat je het zo op papier kunt zetten, ik ben trots op je! En super leuk dat je er moeite in blijft steken een blog te schrijven, keep up the good work!!!!
  2. Lucy Hermsen:
    23 december 2017
    Hai Karen,

Ik wens je mede namens Geert fijne dagen toe. Geniet van die mooie nieuwe omgeving en al die nieuwe mensen die je ontmoet.
  3. Wilma:
    23 december 2017
    hallo Karen, een beetje 'downigheid' opbeuren met een wandeling buiten. Kerstgevoel kan zo verschillend zijn. Dat hoort erbij. Voor 2018 wens ik je heel veel succes.
  4. Tineke van den Berg:
    25 december 2017
    Hallo Karen,nogmaals fijne feestdagen,je maakt er wat van ! Fijn dat je je volgens mij iets meer op je gemak gaat voelen ! Knap hoor ! En zo gaat de tijd wel voorbij ! Vandaag ga ik naar Edwin en Dorien en morgen naar Andre in Hengelo.Groetjes en een knuffel van Oma Tineke.
  5. Winia Schriek:
    25 december 2017
    Ha Karin, leuk je te volgen en mooie foto's. Leuke feestdagen(maar dat moet jezelf ervan maken)😉en een uotdagend nieuw jaar. Groetjes Dick en Winia
  6. Karen:
    Dankjulliewel!