Hele leuke week met de jongens en afgestudeerd!

3 april 2018 - Vancouver, Canada

Deze blog heeft even geduurd maar alsnog een update over mijn laatste maandje hier. Ik heb een hele leuke week gehad met de jongens waar ik nog verslag van wil doen. En ja bereid je voor op weer veel verhalen over eten :P dat was een belangrijk onderdeel van onze activiteiten.

Zaterdag 17 maart heb ik lekker in het zonnetje in het park gewacht tot het tijd was richting het vliegveld te gaan. Daar was ik lekker op tijd en rond 10 uur kwamen de jongens aan. We zijn naar hun airbnb gegaan en daar zijn ze lekker gaan slapen na een lange reis dag.

Zondag zijn we vroeg opgestaan om eerst ergens te ontbijten voordat we naar het centrum gingen. We hadden een flink ontbijt en zijn daarna op de bus gestapt omdat we om half 11 een walking tour door china town hadden. Het begon helaas te regenen ook al hadden ze dat niet voorspeld dus dat was gelijk een goede kennismaking met het typische weer hier. Ik had de jongens al het een en ander in de stad laten zien en daarna was de walking tour ook heel interessant. Ik was zelf namelijk ook nog amper in China town geweest. Daarna hebben we wat gedronken en zijn we even een platen zaak ingedoken. We zijn terug gegaan naar commercial drive om mijn wijk een beetje te ontdekken en te zien waar ik woon. Ondertussen hadden we al heel wat kilometers gelopen en zijn we even op de bank geploft voordat we bij een lekker restaurantje op commercial drive gingen eten.

Eerste canadees ontbijt voor de jongensChina townPlatenzaak

Maandag was het gelukkig stukken beter weer dus we begonnen bij mijn favoriete ontbijt/brunch plek in de stad en zijn daarna fietsen gaan huren. We hebben uiteindelijk meer dan 5 uur gefietst waarbij we ook wel af en toe pauze hebben gehad en vooral een tijd over Granville island hebben gelopen. Daar moest uiteraard de lokale brouwerij uitgeprobeerd worden en hebben we diverse leuke winkeltjes bezocht. Maar vooral rond en in Stanley park fietsen, door flase creek en de rest van de stad leverde een mooie tocht op. We waren weer flink gesloopt dus gingen natuurlijk weer ergens wat lekkers eten en de jongens konden nog meer lokale biertjes proeven.

Favoriete ontbijt plekDagje fietsenDoor stanley parkBiertjes (en ijsthee) proeven

Dinsdag werd het de dag om wat meer van de natuur te ontdekken. We begonnen uiteraard weer met een goed ontbijt bij een tentje die ik nog eens wilde uitproberen omdat daar in het weekend altijd een rij staat. Het was wel lekker maar het heeft absoluut niet mijn favoriet Jam verslagen. Daarna zijn we op de bus gestapt om naar lighthouse park te gaan waar ik met kerst was geweest. Daar heb je een mooi bos en prachtig uitzicht op de stad en Stanley park. Daarna zijn we weer terug naar de stad gegaan en hebben de sea bus (soort pontje) gepakt zodat we een boottochtje over het water konden maken. Daarna zijn we weer naar een ander park geweest waar we over een hangbrug konden lopen en wat watervallen konden zien. Na een uurtje wandelen waren we weer uitgeteld en zijn we naar huis gegaan en een enorme portie sushi besteld om lekker thuis op te eten.

Lighthouse parkUitzichtVancouverWandelen in Lynn canyon

Woensdag zijn we heel vroeg op gestaan want een dagje naar Whistler stond op de planning. Dat is het olympisch skigebied hier 2 uurtjes vandaan. Om 6.45 ging onze bus en de weg naar Whistler toe was al prachtig. Tussen alle bergen door met de opkomende zon was al super. We waren mooi op tijd in Whistler waar de jongens hun snowboard spullen gingen huren en zij gingen lekker de pistes op. Ik ben lekker thee gaan drinken en rond de middag ben ik ook naar boven gegaan om met een gondel van top naar top te gaan waar ik de jongens zou meeten. We zijn daarna lekker samen gaan lunchen en daarna ben ik beneden weer op ze gaan wachten. Het was een prachtig uitzicht en we hadden geluk met het weer die dag. Nadat de jongens weer beneden waren hebben we nog lekker wat gedronken op een terras  in het zonnetje want we hadden erg geluk met het weer de dag. Daarna zijn we weer met de bus door de prachtige bergen naar Vancouver gereden. Opnieuw een mooi tripje en we waren rond half 8 weer thuis. De jongens gingen lekker douchen en ik haalde pizza om deze dag goed af te sluiten.

Uitzicht in WhistlerOlympisch skigebiedDe jongens gaan weer op padApres ski!

De volgende dag gingen we het wat rustiger aan doen en het weer was ook een stuk slechter. Het was weer eens lekker aan het regenen dus tijd om wat grote supermarkten te bezoeken om de aparte m&m’s en oreos in te slaan. Daarna zijn we naar het centrum gegaan zodat mark de art gallery kon bezoeken en zijn Sven en ik lekker Skip bo gaan spelen in een Starbucks. We zijn nog wat winkels doorgelopen en zijn terug gegaan naar granville island om nog wat souvenirtjes te scoren. Daarna zijn we lekker gaan eten bij een soort ouderwetste Amerikaanse diner (met een jukebox enzo) en hebben we de rest van de avond een spelletje gespeeld totdat de jongens alvast konden inchecken op hun vlucht van de volgende dag.

Weer eens tijd om te eten

Vrijdag was al weer de laatste dag voor de jongens en om 10 uur zouden ze weer naar Nederland vliegen. Dus de jongens hebben eerst hun koffers bij mij in huis gedumpt en toen zijn we voor het laatst lekker gaan brunchen. We zijn naar UBC gegaan om daar naar het museum of antropology te gaan. Het weer viel ook mee deze dag dus we konden daarna ook nog een stuk over het strand daar lopen. Omdat het een flinke afdaling naar het strand was en dus ook een behoorlijke klim weer terug waren we er daarna wel klaar mee en zijn we terug gegaan naar commercial drive. Nog even de tijd gedood in een cafeetje, zijn de spullen gaan halen en hebben wat gegeten bij een Libanees restaurant die ik altijd nog wilde uitproberen.

Strand bij UBC

Rond half 7 zijn we naar het vliegveld vertrokken waar ik de jongens heb uitgezwaaid en weer terug naar huis gegaan. Het was een ontzettend leuke week waarin we heel veel hebben gedaan en het was heel leuk om de jongens hier rond te leiden. Het weekend heb ik even lekker rustig aan gedaan en weinig actiefs gedaan want het was best een vermoeiende week.

De week daarna stond in het teken van mijn stage afronden. Maandag heb ik nog een dag gewerkt in de productie en dinsdag had ik mijn eind gesprek met Tiffany. Dat was een positief gesprek en omdat ze het Nederlandse cijfer systeem niet begreep kreeg ik wel hele hoge cijfers maar ik was tevreden. Dit werd doorgestuurd naar mijn begeleidster in Nederland en daar had ik donderdag een eindgesprek mee. Die was ook erg positief en heeft de cijfers zo gemaakt dat ik uitkom op een 8,5 dus dat is een super mooi cijfer om mijn stage mee af te sluiten. En met het behalen van mijn stage zijn mijn 120 studiepunten voor mijn master binnen en ben ik dus afgestudeerd. Vanaf nu ben ik dus Master of Science 😊 Ik ben in ieder geval heel trots op mezelf en heel blij met dit mooie avontuur.

Dus ik heb verder nog wat dingen geregeld en ben een beetje aan het solliciteren nu maar dat zal ik wat activeren gaan oppakken als ik weer terug ben. Dit paas weekend heb ik in ieder geval nog wat leuke dingen met mijn huisgenootjes gedaan omdat ik natuurlijk over een weekje mijn kamer uit ga. Dus zaterdag ben ik naar de film love, Simon geweest en daarna naar een katten cafe met Kalia. Dat was beide echt super leuk! Zondag zijn we lekker wat gaan eten in de stad met ons oud huisgenootje Pame en hebben de zonsondergang in English Bay bekeken. En gisteren ben ik met Kalia naar een indoor kermis geweest wat wel leuk was om een keer gezien te hebben. Het was in het voetbal stadion en hier moest je gewoon entree betalen en dan kon je overal in maar verder was het wel een beetje hetzelfde als onze kermis attracties. Het was heel leuk, tot ik in een attractie ging waarvan ik niet door had dat ie mega vaak over de kop ging en ik dus misselijk werd dus de rest van de avond lekker in bed doorgebracht.

CatféZonsondergangMijn huisgenootjesDagje kermis

Vrijdag komen papa en mama en tot die tijd staat er nog niet veel op de planning. Dus ik kan lekker uitslapen en een beetje dingen doen zoals een blog schrijven in een cafeetje, foto’s uitzoeken etc. Het is alleen niet heel mooi weer meer (dat hebben we dit paasweekend allemaal al gehad) dus heel veel actiefs zal ik niet meer gaan doen. Ik vermaak me in ieder geval wel. En als papa en mama er zijn dan gaan we lekker weer veel door Vancouver lopen en dan huren we dinsdag een auto en gaan we richting de rockies waar ik erg naar uit kijk. Hoe dat geweest is vertel ik waarschijnlijk als ik weer in Nederland ben.

Liefs,

Karen

1. Mieke:
    4 april 2018
    Nogmaals van harte gefeliciteerd met het geweldige resultaat dat je hebt behaald met je studie. Wat fijn dat je een gezellige mooie week hebt gehad met Mark en Sven. Sven was iig ook erg enthousiast. Ik hoop dat je straks nog 2 hele leuke weken in Canada hebt samen met Edwin en Dorien. Heel veel plezier nog en dan tot de 21e. Knuffel Mieke
  2. Bernadet Heutinck:
    4 april 2018
    Gefeliciteerd Karen, geniet samen met jouw ouders van de lastste weken
  3. Martine:
    4 april 2018
    Gefeliciteerd met het afronden van je studie, kun je dat weer heerlijk achter je laten en hopelijk ga je snel een baan vinden :)
    Nu dus nog helemaal lekker gaan genieten van de laatste tijd in Canada
  4. André:
    4 april 2018
    Gefeliciteerd met je afstuderen!
    En nu nog “ouderwets” op vakantie met Edwin en Dorien.
  5. Simone Schutte:
    4 april 2018
    Genieten van de laastste weken!! Heel veel plezier met je ouders. Tot de 22ste:):)
  6. Edwin:
    tot vrijdag
  7. Lucy Hermsen:
    Hai Karen,

wat is de tijd snel gegaan!! Je gaat zo alweer naar huis, na nog een mooie trip met je ouders.
    Maar vooral: gefeliciteerd met het behalen van je Master. Super goed gedaan!!!
    Groeten Geert en Lucy
  8. Winia Schriek:
    4 april 2018
    Gefeliciteerd met je afstuderen en het mooie cijfer! Een mooie afronding van je avontuur. Leuk om op terug te zien. Een leuke tijd met je ouders en tot in Nederland.☺
  9. Karen:
    Bedankt allemaal! :)
  10. Tineke van den Berg:
    5 april 2018
    Hartelijk gefeliciteerd je met afstudeer project ! Aan de leuke foto's is te zien dat je het leuk hebt gehad met Mark en Sven ! Nog even genieten met Edwin en Dorien, veel plezier en tot weerziens in Holland ! Oma Tineke.
  11. Wilma:
    7 april 2018
    Proficiat met het afstuderen met een prachtig resultaat.
    Ik ben nog even benieuwd wat 'skip bo' is.
    en het libanese eten was dat lekker?
    Heel veel plezier nog met Edwin en Dorien.